woensdag 25 november 2015

Adventskalender

Zojuist onze adventskalender uitgedacht... Even een kort blogbericht, wie weet kun je het nog gebruiken. Ik heb deze kalender bij de Action gekocht en hem een beetje bewerkt. 


In de vakjes komen 3 verschillende dingen, dus afwisseling genoeg: allereerst briefjes met de namen van de Heere Jezus. We zoeken in de Bijbel op waar dit staat. Dan schrijven we die Naam op een 'ornament' waarna de kinderen die mogen versieren / kleuren en aan onze Jesse Tree hangen. 

(In dit blogbericht van vorig jaar, zie je een plaatje van onze Jesse Tree.)
  1. ZOON VAN DAVID (Mattheus 1:1)
  2. RAADSMAN (Jesaja 9:5)
  3. ZALIGMAKER (Mattheus 1:21)
  4. LICHT DER WERELD (Johannes 8:12)
  5. GOEDE HERDER (Johannes 10:11)
  6. BLINKENDE MORGENSTER (Openbaringen 22:16)
  7. STERKE GOD (Jesaja 9:5)
  8. LEEUW VAN JUDA (Openbaring 5:5)
  9. VREDEVORST (Jesaja 9: 5)
  10. LAM VAN GOD (Johannes 1:29)
  11. WEG, WAARHEID, LEVEN (Johannes 14:6)
  12. IMMANUEL (Mattheus 1:23)
Ik doe ook een paar voorwerpen in de vakjes. We lezen dan het stukje uit de Bijbel wat erbij hoort. Zelf vind ik dat het mooie aan de inhoud van deze kalender, dat de Bijbel bijna elke dag open gaat.

13. Trouwringen (Jozef en Maria) (Lukas 1:27)
14. Wol  (herders) (Lukas 2:8-12)
15. Bladmuziek  (engelenkoor) (Lukas 2:13,14)
16. Hooi  (kribbe) (Lukas 2:7)
17. Ster  (wijzen) (Mattheus 2:2)

En tot slot schrijf ik wat activiteiten op een briefje, wat we dus die dag gaan doen.

18. Kerstkaarten maken (voor de buren)
19. Koekjes bakken (en bij mw de Ruiter brengen)
20. Ster knutselen (Jezus is de blinkende Morgenster)
21. Filmpje kijken (kerstliederen Nederland Zingt)
22. Spelletje doen (kerst-memory)
23. Brief schrijven (voor sponsorkindje)
24. Eten bij kaarslicht (Jezus is het Licht)
Ik probeer de briefjes met namen, voorwerpen en activiteiten af te wisselen per dag. En als het kan, wil ik ze ook een beetje op elkaar aan laten sluiten: bijvoorbeeld nr. 6, 17 en 20 achter elkaar.
Hier staan wat leuke labels, die je eventueel kunt gebruiken om op te schrijven. 

Veel zegen gewenst in deze adventsperiode! 
Advent = verwachten. Uitzien naar de komst van onze Koning...

3 reacties:

  1. Ziet er leuk uit! Ik ben ook nog steeds aan puzzelen met inhoud van ons 'adventshuisje' Doe je de nummers niet op volgorde in het adventshuisje ? Omdat je zegt dat je 6,17 en 20 achter elkaar aan wil doen? Of hoe bedoel je dat dan? en 18-24 zijn dus alleen knutselwerkje en geen bijbel gedeelte? Of snap ik je verkeerd...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Nee, ik doe de nummers niet op volgorde. Ik vind het leuk om af te wisselen, anders heb je op het laatst alle activiteiten achter elkaar. Klopt, bij nr 18-24 heb ik geen bijbelgedeelte. Wel wil ik dan een gesprekje aangaan. Bijvoorbeeld over de ongelovige buren, of over de eenzame 'mw de Ruiter'. Succes!

      Verwijderen